Selamat Datang Ke Blog "Sihat Bersama AGEL"


Blog ini merupakan platform untuk berkongsi maklumat mengenai satu penemuan terbaru dalam sistem penyampai makanan tambahan yang pertama di dunia, berasaskan kepada TEKNOLOGI SUSPENSI GEL. Dengan Teknologi Suspensi Gel ini, anda tidak perlu lagi berdepan dengan masalah menelan pil, kapsul, menyediakan serbuk/tepung ataupun mengambil jus. ANDA ADALAH DI ANTARA YANG PERTAMA UNTUK MENGETAHUI APAKAH TEKNOLOGI SUSPENSI GEL DAN KEISTIMEWAANNYA. Melalui blog ini juga anda berpeluang untuk mengetahui bagaimana kesejahteraan hidup dan kebebasan kewangan mampu dijana hanya semudah anda menjaga kesihatan untuk diri dan keluarga.

Teknologi Gel adalah suatu inovasi terbaru teknologi pengambilan makanan tambahan menggantikan bentuk2 lama seperti pil/tablets, kapsul,serbuk (tepung) dan jus. Ianya umpama bertukar dari menggunakan telefon bertali yang besar kepada telefon bimbit ataupun mendengar muzik dengan kaedah lama menggunakan piring hitam dan kaset kepada bentuk yang sangat sempurna menggunakan ipod. Begitulah analogi teknologi gel yang sedang diperkenalkan ini. Gel nutrisi adalah satu bentuk baru sumber nutrisi makanan tambahan yang dipatenkan hasil dari kajian Saintis Syarikat Agel Enterprises.


KENAPA ANDA PERLU BERUBAH DARIPADA BENTUK LAMA (PIL,KAPSUL,SERBUK & JUS) KEPADA TEKNOLOGI BARU?


Seperti yang telah saya sebutkan di atas tadi : bertukar kepada teknologi gel suspensi(AGEL) daripada bentuk lama (pil/tablet/kapsul/serbuk/tepung/cecair/jus) adalah sama seperti bila anda bertukar dari telefon talian tetap kepada telefon mudah alih (handphone) N95 atau APPLE IPhone, dan daripada mendengar muzic lagu2 kegemaran anda melalui kaset atau piring hitam kepada IPod.Teknologi makanan tambahan kesihatan berubah seiring dengan keperluan hidup manusia hari ini yang mahukan segalanya cepat,tepat, mudah dan berkesan.Itulah yang AGEL tawarkan dalam setiap rangkaian produk kami.Kita lihat hari ini golongan berkerjaya dan professional berlumba-lumba menyiapkan diri dengn pelbagai gadget canggih untuk memudahlan urusan kehidupan dan pekerjaan, tetapi mengapa masih mengambil makanan tambahan dalam bentuk lama yang kurang berkesan dari segi penyampaian(nutrient delivery to body systems) dan leceh untuk diuruskan?umpamany: pil memerlukan air untuk anda ambil, ada juga yang mampu menelan tanpa air tetapi ini meningkatkan risiko choking/tercekik. Bolehkah anda memakan pil vitamin semasa sedang mengayuh basikal atau semasa sedang berenang di selat Inggeris?Kami mempunyai testimonial hebat dari para atlet dan professional seluruh dunia tentang bagaimana teknologi gel suspensi kami telah merubah pandangan dan paradigm mereka terhadap makanan tambahan.

Sudah sekian lama kita mengenali pil, kapsul, serbuk dan jus atau cairan sebagai bentuk pengambilan makanan tambahan dan ubat-ubatan. Walau bagaimanapun tidak ramai yang mengetahui bahawa kaedah-kaedah ini mempunyai kelemahan-kelemahannya yang tersendiri dan kita perlu menerokai kaedah-kaedah baru yang lebih baik. Laman web ini akan memaparkan apakah masalahnya pengambilan pil, kapsul, serbuk dan cecair/jus/sirap.

Masalah pengambilan pil :


1. Pil adalah bentuk yang paling kerap digunakan di dalam industri makanan tambahan dan ubat-ubatan
2. Pil dihasilkan dari campuran serbuk kering bahan-bahan ubatan dengan bahan kimia pemampat dan pengikat. Pelicir akan digunakan untuk ianya kelihatan licin dan rata. Serbuk kering ini akan dikenakan tekanan yang tinggi iaitu sebanyak 10,000-20,000 pound untuk memampatkannya. Ini dilakukan di bawah suhu tertentu untuk menjadi pil yang keras.
3. Pil-pil nutrisi seringkali besar dan sukar ditelan.
4. Kajian menunjukkan bahawa hampir 40% dari orang ramai menghadapi kesukaran untuk menelan ubat-ubatan yang berbentuk pil samada dari segi fizikal mahupun psikologikal.
5. Pengambilan pil memerlukan air dan proses penyerapan memakan masa 3-4 jam. Dikatakan hampir 40-60% dari pil tidak dipecahkan dengan sempurna dan terbuang begitu sahaja bersama najis.
6. Pil seringkali mempunyai rasa yang tidak menyenangkan
7. Pil sukar dibawa ke mana-mana



Masalah pengambilan serbuk nutrisi


1. Serbuk nutrisi adalah bahan yang kering dan perlu dicampurkan dengan air, susu, jus ataupun cecair lain.
2. Di dalam cuaca panas lembap,serbuk nutrisi akan menerima kelembapan dari udara dan ia akan menjadi berketul serta tempoh hayatnya menjadi singkat.
3. Ia memerlukan cecair tambahan untuk dicampurkan dan cecair ini pula memerlukan sukatan tertentu.
4. Serbuk boleh memasuki paru-paru semasa proses penyediaan



Masalah dengan cecair nutrisi / jus / sirap



1. Cecair nutrisi mengandungi campuran buah-buahan yang dipotong halus dan dicampur dengan jus dan air.
2. Cecair nutrisi tidak sama rata.
3. Kepingan buah-buahan yang dipotong tidak larut di dalam air.
4. Selepas pembotolan, seringkali serpihan biji, kulit dan isi dalam yang mengandungi tinggi bahan bahan aktif akan mendap ke dasar botol.
5. Menggoncang adalah satu kemestian !!!
6. Kontaminasi bakteria sering berlaku jika dibiarkan di luar peti sejuk.
7. Bahan pengawit yang berkepekatan tinggi perlu digunakan untuk memberi lebih ketahanan dari kontaminasi bakteria.
8. Bahan nutrisi dalam bentuk cecair juga sangat besar, sukar di bawa
ke sana sini, tidak menyenangkan dan tidak mengandungi dos yang
tetap.

APAKAH GEL DALAM AGEL

Gel dalam produk AGEL dihasilkan melalui pencairan atau hidrasi dua jenis gum iaitu Guar Gum dan Xanthan Gam(yang diambil dari corn kernel) yang diperolehi dari sumber alam semulajadi.

Gel yang dihasilkan ini terdiri dari rantaian molekul polisakarida yang panjang dan terdapat banyak molekul hidroksil pada tepinya yang boleh menarik air ke dalamnya. Polisakarida ini akan mengembang di dalam air jadi hanya kuantiti yang sedidikit diperlukan untuk membentuk matrik gel yang tebal.

Polisakarida tersusun secara bersilang-silang dan berlengkar-lengkar dan di celah-celah gumpalan ini terdapat ruang yang dinamakan Persekitaran Mikro. Di dalam persekitaran mikro inilah disimpan bahan-bahan makanan tambahan seperti vitamin, mineral, pati buah-buahan, ektrak tumbuhan dan herba yang akan larut di dalam persekitaran mikro.

Gel nutrisi (AGEL) adalah berasaskan konsep penyimpanan vitamin, mineral, ektraks buah2an, tumbuhan dan herba yang telah mengalami hidrasi yakni larut di dalam air di dalam persekitaran mikro di dalam matrik gel, hanya menunggu masa untuk diambil dan menyerap cepat ke dalam aliran darah.



KELEBIHAN PRODUK AGEL BERBANDING DENGAN SISTEM LAMA
1. Semuanya dari sumber alam semulajadi
2. Penyerapan unsur-unsur kesihatan yang lebih cepat kerana sifat bahan- bahan aktif yang yang telah mengalami hidrasi di dalam matrik gel.
3. Mudah dibawa ke mana-mana
4. Mudah digunakan, mudah diambil/ditelan
5. Sedap dan disukai oleh kanak2 dan orang tua
6. Kurang lemak, kurang karbohidrat, kurang gula
7. Sesuai diambil oleh penghidap diabetes
8. Tidak mengandungi peransang seperti kafein dan ephiderine
9. Matrik gel memperbaiki fungsi usus & tinggi serat
10. Mengandungi dos yang tetap
11. Tidak perlu disimpan di dalam peti sejuk
12. Tidak perlu digoncang
13. Tidak perlu dicampur dengan air
14. Selamat dan tidak mengandungi pewarna tiruan
15. HALAL

Kotak Pertanyaan Sahaja. Untuk Pengiklanan, dijemput ke shoutbox biru di bawah.


ShoutMix chat widget

Kawan-kawan yang dihargai, terima kasih diucapkan atas penyertaan anda

Maklumat Tetamu

Iklankan Perniagaan Anda.Pertanyaan Produk di shoutbox hijau di atas.


ShoutMix chat widget
 

Sihat Bersama AGEL Copyright 2009 All Rights Reserved Baby Blog Designed by Ipietoon | Sponsored by Blogger Template Gallery